• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån

Daninho

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
19 Juni 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej på er :)

tänkte kika hur det ser ut med samlingslån för er som har mer koll på det.

jag har idag
8FF - går ut 23 juni, 29 juni, 7 juli, 13 juli och resterande september och en i januari i år.
UC 3
Underskott 61000

inkomst 2022 586k
Synliga lån 671k
Inga krediter bara blanco

planen är att samla ihop 480k, vad tror ni? Tacksam för alla svar :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Daninho

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
19 Juni 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Kan tillägga att ett lån på 400k hade funkat med. Vad tycker ni?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 310
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Vänta till 13 juli och sök på 480.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Beror på räntorna du har för dessa blanko samt om de bara är annuitetslån.
Skulle definitivt vänta ut 13e juli. Men beloppet kan jag inte rekommendera utan att veta mer.
 

Daninho

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
19 Juni 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det är annuitetslån, vissa har hög ränta pga höjningen med riksbanken. Sparar 7-10k om jag söker nytt lån och samlar ihop.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Sänker månadskostnad du pga du tar längre återbetalningstid? Annuitetslån är inte bra att byta ifrån pga man betala mest ränta i början av låneperioden. Dvs räntan måste bli rejält lägre för att det lönar sig att byta. Jag gjorde som du och det kostade mig 60k under 10 månader…. Kolla istället om du kan förlänga återbetalningstiden på befintliga lån. Reporäntan kommer inte att sänkas på ett tag så det finns lite stöd till att du får en bra ränta oavsett bank. Om du iaf ska samla, ta inte mer än du har idag. Byt bara de dyraste lånen. Och behåll samma återbetalningstid. Då bör det begränsa de extra kostnaderna.
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
357
Poäng
476
Sänker månadskostnad du pga du tar längre återbetalningstid? Annuitetslån är inte bra att byta ifrån pga man betala mest ränta i början av låneperioden. Dvs räntan måste bli rejält lägre för att det lönar sig att byta. Jag gjorde som du och det kostade mig 60k under 10 månader…. Kolla istället om du kan förlänga återbetalningstiden på befintliga lån. Reporäntan kommer inte att sänkas på ett tag så det finns lite stöd till att du får en bra ränta oavsett bank. Om du iaf ska samla, ta inte mer än du har idag. Byt bara de dyraste lånen. Och behåll samma återbetalningstid. Då bör det begränsa de extra kostnaderna.
Alltså detta borde man prata om mycket mer! Hade inte den kunskapen om lån förut men det är ju verkligen värdo att stå och betala räntorna utan att se att lånet sänks/annuitetslån. Får jag inget lån från ”vanlig” bank med rak amortering och med riktigt bra ränta längre fram får det vara. Då betalar jag hellre på mitt befintliga annuitetslån för att snabbare se det minska än att börja om igen. Nej aldrig mer annuitetslån. Aldrig mer lån ALLS helst. Min känsla just nu bara ^^
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp